To, że reklama jest dźwignią handlu, wie każdy. Z tego, że aby była skuteczna musi być obecna na wielu różnych platformach medialnych, zdają sobie sprawę tylko fachowcy. Myśląc o reklamie, najczęściej widzimy w głowie spot telewizyjny, zapominamy niejednokrotnie, że reklama w telewizji mimo, że bardzo skuteczna jest tak naprawdę tylko wierzchołkiem góry lodowej. Na co dzień, informacje o usługach, produktach i samych firmach dochodzi do nas z wielu różnych źródeł. Żeby wymienić tylko niektóre: ulotki, billboardy, internet, media społecznościowe i w końcu prasa.

Agencja reklamowa jako remedium Twoich problemów

No właśnie. Prasa jako medium i związane z nią reklamy prasowe są bardzo często niedoceniane przez właścicieli firm, którzy zapominają jak wielki potencjał jest ukryty w gazetach, magazynach i czasopismach. Owszem, wiele pism i czasopism jest tak zapełnionych przeróżną treścią reklamową, że w tym nawale bardzo ciężko jest wyróżnić swój produkt czy firmę. Ale właśnie dlatego, chcąc sprzedać swoją usługę klientowi przez reklamę warto udać się z pomocą do agencji reklamowej.

Co zyskamy dzięki temu? Zwracając się do dobrej agencji reklamowej możesz mieć pewność, ze prosisz o pomoc ludzi, którzy w reklamie są obecni już wiele lat, znają się na niej i wiedzą co zrobić, aby Twój przekaz był wyraźniejszy i bardziej widoczny od treści konkurencji. Można to osiągnąć dzięki dobremu pomysłowi, świetnemu zdjęciu lub chwytliwym hasłom reklamowym. Rzecz jasna można też łączyć wszystkie powyższe sposoby. Ale to właśnie dzięki kreatywności a także doświadczeniu ekipy z agencji reklamowej będziesz mógł zabłysnąć wśród wielu innych reklam.

reklama_prasowa

Ale dlaczego w ogóle upieramy się przy pomyśle reklamy prasowej? Najważniejsze powody są dwa. Pierwszym z nich jest szybkość przekazu. Dobra reklama w kilka sekund wbije się w świadomość potencjalnego klienta, przekaże mu Twój komunikat. Celnie przygotowana reklama prasowa potrafi świetnie wyeksponować produkt, tak aby klient z łatwością mógł go zidentyfikować w sklepie. Sam produkt można bardzo łatwo powiązać z marką odpowiednio eksponując logo Twojej firmy.

Drugą korzyścią korzystania z prasy jako nośnika reklamy jest możliwość dotarcia do konkretnego targetu. Sprzedając żyłkę wędkarską, nie będziesz miał problemu ze znalezieniem prasy poświęconej łowieniu ryb i to właśnie tam możesz reklamować swój produkt ludziom, którzy będą nim potencjalnie zainteresowani. Omijasz w ten sposób grupę ludzi, którzy normalnie nawet by nie spojrzeli na Twoją reklamę.

Plakat jako reklama

Warto też zwrócić uwagę na to, że reklama prasowa może być powiązana z plakatem umieszczonym w miejskim citylight`cie lub z billboardem. Można dzięki temu stworzyć udaną i spójną akcję promocyjną, która niejako będzie atakować potencjalnego nabywcę Twoich usług ze wszystkich stron. Warto wziąć to pod uwagę rozmyślając nad przygotowaniem akcji promującej Twoją firmę lub usługę.

W dzisiejszym artykule zajęliśmy się tylko teoretycznym aspektem reklamy prasowej. W kilku następnych artykułach chcielibyśmy przedstawić Ci najbardziej udane reklamy prasowe ostatniego czasu. Pokażemy te najbardziej nośne, dowcipne lub poruszające. Napiszemy też jakie agencje reklamowe są za nie odpowiedzialne, tak abyś mógł sam poszukać większej ilości inspiracji w sieci.