W poprzednim artykule poruszyliśmy kwestię reklam prasowych. Pokrótce omówiliśmy ich zalety i wady, dzięki temu wiemy, że po reklamę prasową sięgają największe firmy, a ich projektowaniem zajmują się najlepsze agencje reklamowe. Wszystko to prawda, niemniej po takiej ilości teorii warto spojrzeć cóż takiego mogą nam zaoferować projekty reklam prasowych w praktyce.

Dlatego dzisiaj chcielibyśmy zaprezentować Wam kilka najlepszych, naszym zdaniem, projektów reklam prasowych jakie się ostatnio pojawiły. Nie będziemy się ograniczać do polskich reklam. Często nawet wręcz przeciwnie. W Polsce dominują jeszcze reklamy dosyć zachowawcze, dosyć spokojne. Nie twierdzimy, że to źle. Niemniej chcielibyśmy pokazać cały potencjał reklam prasowych, przez co skupimy się na reklamie zachodniej, która nie trzymając się żadnych ram, potrafi tworzyć niezwykłe i przyciągające wzrok kreacje.

Reklama Chery

Reklamy marki Chery

agencja reklamowa: La Agencia Braga, Argentyna
marka: Chery

Dowcip jest tym elementem reklamy prasowej, który chyba pojawia się najczęściej. Nie powinno nas to dziwić. To właśnie pozytywne skojarzenia i humor skłaniają nas do sięgnięcia po dany produkt. W tym przypadku dano nam jeszcze do zrozumienia, że tylko weseli i pozytywni ludzie są właścicielami samochodu Chery QQ. Budzi to dobre konotacje, że skoro jestem takim właśnie człowiekiem, to czemu nie miałbym kupić samochodu tej marki. Warto jeszcze pamiętać, że sam produkt również zostaje w ten sposób obdarowany charakterem.

Reklama Corega

Reklama Corega

agencja reklamowa: Grey, Wielka Brytania
marka: Corega

Chyba każdy z nas kojarzy produkty Corega – są bardzo intensywnie reklamowane w naszym kraju. I tak jak pisaliśmy we wstępie: bardzo zachowawczo. Faktycznie. W pierwszej chwili trudno jest wymyślić taką reklamę kremu mocującego protezy, aby była chwytliwa i przyciągająca wzrok. Agencja reklamowa Grey pokazała jednak, że tak naprawdę nie trzeba wiele, aby to zrobić. Para starszych ludzi, uśmiechając się dwuznacznie, daje nam jasno do zrozumienia co się przed chwilą działo i do czego był potrzeby krem Corega. Po wyraźnych uśmiechach, można się tylko domyślić, że zadziałał skutecznie.

Reklama Ricola

Reklama Ricola

agencja reklamowa: Miami Ad School Europe
marka: Corega

Podobnie jak w poprzedniej reklamie, wydawałoby się, że ciężko jest wymyślić jakiś sensowny pomysł na reklamę cukierków na kaszel. Agencja Miami Ad pokazała, że przy odrobinie kreatywności można coś takiego zrobić. „Wyglądasz (kaszlnięcie) dobrze!”. Gdyby ktoś się do nas w ten sposób zwrócił, zastanowilibyśmy się czy nie jest to sarkazm. Wystarczy więc wyeliminować owo kaszlnięcie, aby czar sarkazmu prysł. Aby to zrobić, zjedz cukierka Ricola i spraw, aby Twoje życie stało się nieco łatwiejsze. Pomysł wydawałoby się banalny, niemniej właśnie takie najprostsze pomysły najlepiej zapadają w pamięć i sprawiają, że chętnie sięgamy po produkt danej firmy.

Reklama Volkswagen

reklama marki Volkswagen

agencja reklamowa: Saint-Luc, Belgia
marka: Volkswagen

„Zamknij drzwi, a zacznie się przygoda” – takie własnie hasło wymyśliła belgijska agencja reklamowa Saint-Luc dla reklamy samochodu Volkswagen. Hasło, które zostało w odpowiedni sposób zilustrowane: za szybą samochodu pojawiają nam się sceny niczym z filmów akcji. Stworzenie kilku różnych kreacji pozwala na umieszczenie odpowiedniej reklamy w odpowiednim czasopiśmie. Taka kreacja na pewno nie umknie nikomu, kto interesuje się filmem. Warto tu zwrócić uwagę na to, że sama reklama dotyczy jednak dosyć nudnego tematu: samochodu rodzinnego miejskiego, do której dorobiono odpowiednią historię, tak aby młodzi ludzie, którzy w głowach  mają jeszcze samochody o bardziej sportowym charakterze, chcieli w ogóle spojrzeć na produkt, który teoretycznie może ich jeszcze nudzić. Swoją drogą, agencji reklamowej odpowiedzialnej za ten projekt należą się brawa za jeden mały, za to istotny szczegół. Gdy spojrzymy w lusterko wsteczne widzimy, że tak naprawdę samochód stoi na domowym podjeździe.

Reklama Friskis&Svettis

Reklama Friskis&Svettis

agencja reklamowa: Volt, Szwecja
marka: Friskis&Svettis

Zazwyczaj reklamy prasowe kojarzą nam się z dużymi markami i firmami. Jednak reklama agencji reklamowej Volt, która została przeprowadzona dla lokalnej siłowni pokazuje, że fajną i atrakcyjną reklamę można zrobić również dla mniejszej firmy. Być może nie ma błyskotliwego pomysłu, niemniej sympatyczne ujęcie sztang zaplamionych farbą jasno pokazuje, że siłownia właśnie przeszła remont. Jasny i czytelny przekaz zaprawiony drobną ilością humoru sprawia, że na tą reklamę bardzo przyjemnie się patrzy. Nawet gdy ktoś nie doczyta wyjaśnienia na spodzie projektu, to myślimy, że poczuje na tyle duże zaciekawienie, że zapamięta samą reklamę jak i logo siłowni.

Reklama MOB Fun & Fresh Food

mob_fun

agencja reklamowa: CCZ*WOW, Brazylia
marka: MOB Fun & Fresh Food

Agencja reklamowa o przedziwnej nazwie CCZ*WOW wyszła z założenia, że aby zareklamować sieć sklepów MOB, warto posłużyć się szaleństwem i dosyć niezwykłą formą reklamy. Dziwne ilustracje, żywe kolory, nierealistyczne postacie to przepis na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Nie sposób odmówić takiemu podejściu racji. Na pewno wiele zwłaszcza młodszych osób zwróci uwagę na te reklamy. Reklamy, które na pewno są jednocześnie elementem budowania wizerunku marki, jako firmy nieortodoksyjnej, wychodzącej poza ustalone ramy.

Podsumowanie

Jak widać na kilku powyższych przykładach, reklama wcale nie musi być nudna. Ba! Rzadko kiedy jest. Aby dotrzeć do klienta graficy z agencji reklamowych uciekają się do przeróżnych sposobów, aby przyciągnąć wzrok i uwagę potencjalnego klienta. Na pewno w każdej pokazanej tu reklamie się to udało, a musimy pamiętać, że jest to jedynie malutki wyrywek tego co można znaleźć na rynku. Właśnie dlatego na pewno jeszcze nie raz i nie dwa wrócimy do tego tematu, aby zaprezentować Wam więcej fantastycznych przykładów reklamy prasowej.