W ostatnim artykule z tego cyklu przedstawiliśmy Wam kilka znanych i najbardziej cenionych logotypów świata. Tak jak na to liczyliśmy, artykuł się Wam spodobał i tym bardziej jesteśmy pewni, że warto kontynuować i rozwijać ten cykl.

W dzisiejszym wpisie, również wybierzemy kilka znanych znaków z zupełnie różnych branż i pokrótce je sobie omówimy. Nie ma sensu się już powtarzać i dlatego nie będziemy opisywać jak duża jest siła loga na odbiorcę, ale jeśli jesteś ciekaw naszych przemyśleń na ten temat, to zapraszamy Cię do poprzednich artykułów, które poruszały tematykę tworzenia i projektowania logo.

Logo Apple

Zacznijmy od jednego z mocniejszych brandów naszych czasów, czyli od znaku Apple Inc. Pomimo, że firma ma już kilkadziesiąt lat, to tak naprawdę siła jej znaku stała się znacząca na przestrzeni ostatniej dekady, dwóch.

znane_loga_1

Apple zostało założone w 1976 roku przez Steve Jobs`a, Steve Wozniaka oraz Ronalda Wayne`a. Firma od samego początku zajmowała się produkcją komputerów, stawiając na nowoczesne i przyjazne dla użytkownika rozwiązania. Dzisiaj jest największą firmą technologiczną na świecie.

Poniżej możemy zobaczyć jak przebiegała ewolucja loga Apple.

znane_loga_2

Pierwsza wersja znaku bardziej przypomina rycinę niż logo, zostało zaprojektowane przez Ronalda Wayna i przedstawia scenę, gdy Isaac Newton został uderzony jabłkiem spadającym z drzewa. Następna wersja znaku, ta którą znamy najlepiej, została zaprojektowana przez amerykańskiego projektanta Rob`a Janoffa.

Przez lata logo to przechodziło zmiany w kolorystyce i głębi, ale do dnia dzisiejszego kształt pozostał niezmieniony. Prawdopodobnie będzie tak jeszcze przez wiele, wiele lat.

Logo Rolex

Skoro już jesteśmy przy znanych, cenionych markach to warto przypomnieć, pokazać i trochę opowiedzieć o logo Rolex.

znane_loga_3

Rolex SA został założony w Lodnynie w 1904 roku przez niemieckiego zegarmistrza Hansa Wilsdorfa. Dzisiaj jest największym i prawdopodobnie najbardziej znanym producentem zegarków na świecie.

Korona w znaku symbolizuje prestiż, zwycięstwo i perfekcjonizm. Jest także rozwinięciem sloganu firmy: A Crown for every Achievement. Czcionka użyta w projekcie to odrobinę zmodyfikowany Garamond.

Logo Unicef

W 1946 roku została powołana do życia organizacja humanitarna, która miała stać się częścią ONZ. Jej celem jest niesienie pomocy, głównie żywieniowej i zdrowotnej dzieciom na całym świecie. Warto wspomnieć, że UNICEF został założony dzięki inicjatywie Polaka, dr Ludwika Rajchmana.

znane_loga_4

Sygnet loga Unicef przedstawia trzy elementy. Gałązki oliwne, profil matki z dzieckiem oraz kulę ziemską. Sygnet jest dopełniony prostą i czytelną typografią. Niebieski kolor symbolizuje czystość oraz pokój.

Pomimo użycia dosyć sporej ilości elementów udało się zachować przejrzystość i klarowność całego projektu. W pomniejszeniu, niestety nie do końca widać z czego składa się sygnet, ale przez lata jego kształt stał się na tyle znany, że i tak jest dzisiaj bez problemu rozpoznawalny.

Logo IBM

Firma IBM (International Business Machines Corporation) jest drugą komputerową firmą w naszym zestawieniu. Jej nazwa i znak przez lata były synonimami komputera klasy PC; już sam ten fakt mówi jak dużą siłą i rozpoznawalnością charakteryzowała się ta marka.

znane_loga_5

Firma została założona w roku 1911 przez Charlesa Ranletta Flinta. Dzisiaj jest jedną z większych firm na świecie, zatrudnia ponad 400 tysięcy ludzi.

Rzecz jasna, logo firmy, która przeszła tyle zmian i ma tak bogatą historię, również przeszło swoją drogę. Poniżej możemy zobaczyć ewolucje, jaką przeszedł znak firmy IBM.

znane_loga_6

Logo IBM przez lata było uważane jako jedno z najlepszych i najbardziej wpływowych na innych projektantów w historii. Przede wszystkim jest bardzo charakterystyczne i wyróżniające się. Poziome paski, dodane w późniejszym czasie nadają znakowi wyważenia i spokoju. Do znaku dorobiono także jego lżejszą i dowcipną wersję w postaci swoistego rebusa, którego wymowa po angielsku brzmi “eye-bee-m”

znane_loga_7

Logo Igrzysk Olimpijskich

Jeśli zajmujemy się najbardziej znanymi logami świata, to nie możemy nie wspomnieć o logo Igrzysk Olimpijskich. Nachodzące na siebie 5 kół w różnych kolorach jest jednym z bardziej charakterystycznych znaków świata.

znane_loga_8

Pięć kół symbolizuje kontynenty świata, a ich kolory oddają zróżnicowanie narodów, które biorą udział w wydarzeniu. Znak ten został zaprojektowany przez Pierre de Coubertin`a, założyciela Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego w 1912 roku. Jest uważany za jeden najbardziej rozpoznawalnych i mocnych „brandów” świata.

Logo Motorola

Motorola, Inc. była jedną z popularniejszych firm telekomunikacyjnych w USA oraz na świecie. Była, bo firma zbankrutowała i w roku 2011 została podzielona na dwie osobne osobowości prawne: Motorola Mobility i Motorola Solutions. Nie będziemy jednak analizować tu zawiłej historii i sytuacji firmy, a skupimy się na jej logotypie.

znane_loga_9

Nazwa Motorola jest połączeniem słów Motor i Ola (dźwięk), została tak nazwana dlatego, że na początku swojej działalności zajmowała się wytwarzaniem radio odbiorników samochodowych.

Logo firmy jest bardzo proste i przejrzyste, co ważne, istnieje w takiej formie już od roku 1955. Bardzo rzadko logotypy funkcjonują na rynku przez taki długi czas bez żadnych większych modyfikacji. Typografia znaku jest złożona czcionką Univers®.

Podsumowanie

Dotarliśmy do końca drugiego artykułu poświęconemu najbardziej znanym znakom świata. Mamy nadzieję, że podobnie jak poprzedni, ten również dał Wam sporo radości i satysfakcji podczas czytania. Jeśli zauważyliście jakiś błąd lub niedopowiedzenie, dajcie nam znać o tym w komentarzach lub mailowo.